Publicitatea online este un “MUST”: SEO sau PPC?

Fac parte dintre cei aproximativ 70% de romani cu varste cuprinse intre 16 si 75 de ani care utilizeaza Internetul in fiecare zi, fie din fata laptopului de acasa, fie de pe smartphone ori tableta, cand sunt intr-o alta locatie. Accesez mediul online din varii motive: sa imi verific conturile personale de pe retelele de socializare, pe care, de altfel, le detinem majoritatea dintre noi, atunci cand imi doresc sa gasesc raspunsuri la intrebarile cu care ma confrunt ori cand simt nevoia sa fac shopping virtual.
Din experienta mea cu lumea Internetului, si aici ma refer, in special, la momentele cand caut un produs ori serviciu de care am nevoie, mi-am dat seama ca accesez, intotdeauna, site-urile populare, prezente pe platformele de socializare Facebook si Instagram si pe care le gasesc printre primele locuri in motorul de cautare Google.

Am fost curioasa sa descopar cum au ajuns magazinele mele favorite sa se bucure de o imagine atat de puternica in online si la ce tipuri de strategii au apelat in acest sens. Mi-am dat seama ca totul consta in promovarea pe Internet si ca managerul oricarei firme care detine un site si si-a propus sa atinga un numar cat mai mare de vizitatori pe pagina, trebuie sa constientizeze importanta ridicata pe care o are publicitatea si, implicit, prezenta constanta pe Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Youtube etc. Totusi, o campanie PPC, caci despre asta este vorba, nu este suficienta pentru a construi un brand online. O companie care si-a propus sa devina vizibila in mediul virtual si sa atraga potentiali clienti pe site, are nevoie, pe langa PPC, si de o campanie de promovare SEO relevanta(vezi aici TOTUL despre SEO). M-am intrebat ce presupune fiecare dintre cele doua, asa ca, in randurile urmatoare, voi dezvalui, succint, ce am aflat.

De ce SEO? De ce PPC?

Pe scurt, PPC (Nu stii ce inseamna?) si SEO reprezinta doua instrumente extrem de puternice, al caror scop este sa aduca trafic targetat pe un site de prezentare al unei companii ori un magazin online. Pentru a intelege ce presupune fiecare in parte, iata o scurta comparatie intre cele doua:

• PPC presupune o serie de anunturi platite referitoare la un site, afisate in primele rezultate in Google, de fiecare data cand un user cauta un cuvant cheie in motorul de cautare. Anunturile se afiseaza in partea de sus a rezultatelor cautarii in Google. Pe de alta parte, SEO presupune optimizarea website-ului pentru motorul de cautare. Optimizarea paginii web se realizeaza, in primul rand, pe baza analizei unui set de cuvinte cheie relevante pentru aceasta.

• Campaniile “pay per click“ aduc rezultate imediate, in timp ce SEO genereaza rezultate dupa aproximativ 3-4 luni. Diferenta majora e ca SEO ofera rezultate palpabile pe termen lung, fara a investi constant bani pentru a mentine pozitia site-ului, asa cum se intampla in cazul campaniilor PPC.

Totusi, pentru ca lucrurile sa functioneze corespunzator si sa aiba un parcurs ascendent, este indicat ca site-urile sa se bucure atat de promovare PPC, cat si de SEO. Optimizarea site-ului, prezenta acestuia pe retelele de socializare si o pozitie favorabila in clasamentul Google, reprezinta tot ceea ce are nevoie un site pentru a se bucura de succes un timp indelungat. De altfel, pentru a-si mentine o imagine puternica in mediul virtual, un site de prezentare ori un magazin online are nevoie de continut relevant, optimizat prin intermediul SEO si promovat pe retelele de socializare pentru a fi mereu in atentia publicului.
Am observat ca site-urile pe care obisnuiesc sa le accesez, desi ocupa o pozitie buna in motorul de cautare, sunt prezente constant pe platformele de socializare cu articole informative, reclame inedite, video-uri si oferte atractive, in cazul magazinelor, cel putin. Fara indoiala, au apelat la strategii de promovare Adwords si SEO si continua sa le utilizeze, pentru a-si mentine locul in Google si, bineinteles, pentru a obtine potentiali clienti din mediul virtual.

Asadar, SEO sau PPC? Eu zic ca ambele!

, , , , ,