Dieta in sarcina. Topul alimentelor bune pentru tine si pentru bebe

Mananc pentru doi. Aceasta este expresia pe care o folosesc adesea femeile care asteapta un copil. Cat de adevarat este si cam ce anume ar trebui sa mananci atunci cand esti insarcinata iti vom spune in continuare.

Alimentatia pe perioada sarcinii este extrem de importanta atat pentru viitoarea mama, cat si pentru bebelusul pe care urmeaza sa il aduca pe lume. Exista o serie de intrebari pe care si le pun femeile gravide: consuma oare alimente care contin prea mult mercur, colesterol, proteine sau grasimi? Ori consuma prea multa sare ori prea mult zahar? Apoi sunt intrebari legate de cantitatea de vitamine necesara in aceasta perioada pentru buna dezvoltare a fatului.

lactate-calciu-sarcina

Iata cam cum ar trebui sa arate regimul alimentar pe durata celor noua luni:

Fructe si legume

Trebuie sa iei in considerare faptul ca tu si copilul tau aveti uneori nevoi diferite. Majoritatea fructelor si legumelor sunt sigure pentru tine si pentru copilul tau, deci asigura-te ca le incluzi in meniul zilnic. Mananca fructe de toate culorile, pentru ca in acest fel iti asiguri aportul tuturor nutrientilor necesari. Cartofi dulci, portocale, mere, castraveti, struguri, conopida, fructe de padure si avocado sunt nu ar trebui sa iti lipseasca.

Daca experimentezi pofta neobisnuita pentru substante non-alimentare, este posibil sa ai o deficienta sau organismul tau s-ar putea sa iti transmita ca ai nevoie de un anumit nutrient pe care corpul nu il asimileaza. Din acest motiv, e bine sa te adresezi medicului care iti urmareste sarcina, acesta urmand sa iti faca recomandarile necesare. Poate fi fier, calciu sau alt mineral sau vitamina care provoaca aceste pofte.

Suplimente alimentare

Luarea suplimentelor de vitamine in timpul sarcinii este un lucru bun, cu atat mai mult cu cat sunt femei care nu reusesc sa obtina din alimentatie cantitatea necesara de minerale si vitamine. Medicul va stabili, in urma analizelor de sange efectuate, care sunt nutrientii care iti lipsesc, astfel incat sa iti poata prescrie suplimentele potrivite.

Cereale si nuci

Cerealele si nucile sunt sanatoase pentru tine si copilul tau in timpul sarcinii. Ar trebui sa mananci o gama variata de cereale din orz, fulgi de ovaz, orez brun, grau intreg si porumb, inclusiv floricele de porumb. Cerealele contin proteine, seleniu, fier, vitamina E si multe alte substante nutritive de care bebelusul are nevoie. Nucile, arahidele, nucile de Brazilia ar trebuie incluse in alimentatia zilnica. Acestea sunt bogate in Omega-3, seleniu, vitamina E, proteine ​​si antioxidanti.

Fasola si legume verzi

Fasolea este o sursa buna de nutrienti si o gasesti intr-o gama variata de marimi, culori si gusturi. Fasolea contine mai multe proteine ​​si fibre decat orice alta leguma. Incearca nautul, lintea, fasolea neagra, boabele de soia sau fasolea verde. Acestea pot fi gatite in mai multe feluri, ceea ce face ca fiecare masa sa fie diferita.

Legumele verzi, in special cele cu frunze inchise la culoare, sunt o necesitate in timpul sarcinii. Acestea includ spanacul, salata verde, broccoli si kale, deoarece sunt bogate in vitaminele K, A si C si furnizeaza, de asemenea, cantitati insemnate de minerale de care tu si copilul tau aveti nevoie in timpul sarcinii.

, , , ,