Cum atragi clientii la restaurant? 5 sfaturi utile

In ziua de astazi exista o multime de trucuri care pot atrage clientii intr-un restaurant, totul tine de dorinta patronului de a face tot ce ii este in putinta de a atinge succesul. Multi dintre antreprenori au recunoscut ca atragerea oaspetilor se realizeaza in principal cu ajutorul comunicarii, deoarece clientii sunt placut surprinsi cand patronii schimba cateva cuvinte cu ei. Se pare ca acest lucru duce la detensionarea atmosferei, la sporirea aerului familiar, simtindu-se bineveniti in restaurant.

Clientii vor reveni intotdeauna daca se simt bine. Este primul semn ca afacerea merge ca pe roate si ca succesul este in apropiere. Daca acestia vor face vreo remarca negativa referitoare la cum a decurs masa in restaurant, nu este motiv de nemultumire, ci din contra doar in acest mod se pot realiza imbunatatiri si pot fi observate eventualele probleme care exista sau care pot aparea oricand intr-o asemenea afacere.

Care sunt elementele care atrag clientii intr-un restaurant?

Comportamentul intr-o societate este un element care demonstreaza gradul de civilizatie al oamenilor. Un restaurant este locul in care se intalneste o diversitate mare de indivizi, cu un grad mai mare sau mai mic de cultura, astfel incat este foarte important ca servirea tuturor sa fie impecabila, ca angajatii sa fie profesionisti, indiferent de alte aspecte ale infatisarii clientilor (haine, tunsoare, accesorii, stil de a vorbi, handicapuri).

Clientii pot fi atrasi si fidelizati daca in restaurant vor intalni anumite elemente, precum:

  1. Dotarile moderne devin o necesitate a oricarei afaceri: piese de mobilier de calitate si cu design la moda, care sa creeze atmosfera placuta, vesela, tacamuri si servetele de masa de la Sanito, toalete igienizate si cu aparatura performanta, aparate electrocasnice de ultima generatie, care asigura prepararea felurilor de mancare delicioase si sanatoase;832121-350x350
  2. Angajatii trebuie sa fie profesionisti, calificati in domeniul lor, afisand non-stop un zambet cald si primitor pe fata, cu maniere alese si cu abilitati de comunicare foarte bune. De asemenea, ar fi ideal daca aceastia ar cunoaste cel putin o limba straina, de circulatie internationala (mai ales chelnerii care intra in contact direct cu oaspetii);43667529
  3. Decorul sa afiseze o atmosfera primitoare, calda, in conformitate cu tematica restarantuluii (unele sunt traditionale, altele moderne, dar exista si localuri care atrag prin extravaganta). Important este ca oaspetii sa fie impresionati de atmosfera si sa doreasca sa mai revina si cu alta ocazie, avand in vederea ca masa la restaurant nu inseamna doar servirea hranei, ci si o experienta in sine;
  4. Promovarea nu trebuie uitata, deoarece reclama este sufletul comertului, fara ea profitul intarziind sa apara. Cele mai eficiente moduri de promovare sunt in prezent cele online, dar nu trebuie neglijate nici impartirea de pliante, realizarea de evenimente deosebite (degustari de vinuri sau de mancaruri exotice, nunti, botezuri etc);
  5. Alegerea cu mare grija a felurilor de mancare servite poate atrage cu siguranta un numar tot mai mare de clienti. Daca in cazul restaurantelor etnice, retetele sunt destul de usor de ales din bucataria traditionala a respectivelor natiuni, in cazul restaurantelor obisnuite devine foarte important ca felurile de mancare sa fie cat mai diverse, potrivite pentru toate categoriile de clienti.